مدیریت اجرائی دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرائی به منظور پرورش کادر مدیریت اجرایی بنگاههای تولیدی و خدماتی خصوصی، تعاونی و دولتی و نیز تأمین مدیر برای طرحهای بزرگ عمرانی طراحی و ایجاد شده است. برنامه بهبود نظام مدیریت در سطح واحدهای تولیدی و خدماتی از طریق رشته مدیریت اجرائی، لازمه دستیابی به اهداف خاص آموزشی زیر است: • آماده کردن شرکت کنندگان برای قبول وظایف مدیریت از طریق آشنایی با آخرین دستاوردهای دانش مدیریت و تقویت قابلیتهای تحلیل، ابتکار، خطرپذیری، ارتباطات، تصمیم گیری و بالاخره رهبری مؤسسات تابعه. • ایجاد زمینه جهت ارتباط نزدیکتر و موثرتر میان مدیران و کادر مشاوران و کارشناسان مدیریت از طریق دستیابی به دیدگاهها و زبان مشترک علمی، در جهت استفاده بهینه مدیران از کادر مذکور. از اینرو انتظار می رود شرکت کنندگان این رشته مهارتهای زیر را کسب نمایند: • نگرش علمی به مدیریت: این مهم از طریق آشنائی وسیع با تجربیات دنیای صنعتی و پژوهش های معمول در رشته مدیریت و نیز پی بردن به اهمیت نگرش علمی به مسایل مدیریت محقق خواهد شد که در آنصورت از تفکر یک بعدی، شتاب زدگی در عمل و پیش داوری درباره روشهای کارآمد مدیریت که از ویژگی های نگرش غیرعلمی است پرهیز خواهد شد. • کسب دانش مدیریت: آشنایی مدیران با تجربیات کشورهای صنعتی و نیز تحقیقات اندیشمندان مدیریت موجب ارتقاء سطح دانش هایی در این زمینه می شود و این امر از سوئی زمینه استفاده مؤثرتر از فنون جدید مدیریت را توسط مدیران فراهم می کند و از سوی دیگر ارتباط و همکاری نزدیکتری میان مدیران و کارشناسان مدیریت ایجاد کرده موجب می شود که مدیران از مشاوران و کادر ستادی خود بهتر استفاده کنند. • بهبود مهارت های مدیریت: منظور از بهبود مهارتهای مدیریت، ایجاد زمینه جهت تلفیق علم و عمل یعنی توانائی استفاده عملی از دانش مدیریت است. بخش مهمی از برنامه به پرورش مهارتهای عمومی مدیریت و تجزیه و تحلیل و چاره جوئی عملی برای مشکلات مدیریت سازمانها اختصاص یافته است. - برنامه تحصیلی بطور خلاصه برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی بصورت زیر میباشد که متعاقباً بشرح هر یک از آنها می‿پردازیم: الف- دروس جبرانی: ردیف | نام درس | واحد | 1 | تحقیق در عملیات | 3 | 2 | احتمال و آمار مهندسی | 3 | 3 | مدیریت عملیات I مقدماتی | 3 | 4 | اصول مدیریت و تئوری سازمان | 3 | ب- دروس اصلی ردیف | نام درس | واحد | 1 | مدیریت سازمانهای پیچیده دیدگاه استراتژیک (با کارگاه آموزشی) | 2 | 2 | مدیریت منابع انسانی:- تحلیل رفتاری و مدیریت منابع انسانی (با کارگاه آموزشی) | 2 | 3 | مدیریت منابع مالی:- حسابداری مدیریت | 2 | 4 | - مدیریت مالی و اقتصاد مدیریت | 2 | 5 | - مدیریت تکنولوژی و نوآوری | 2 | 6 | - مدیریت طرحهای توسعه | 2 | 7 | مدیریت بازار:- بازاریابی | 2 | 8 | مدیریت اطلاعات:- سیستم های اطلاعات مدیریت (با کارگاه آموزشی) | 2 | 9 | مهارت های عمومی مدیریت و مسائل جاری: - مهارتهای عمومی مدیریت (کارگاه آموزشی) | 2 | 10 | - مسایل جاری مدیریت اجرائی واحدهای تولیدی، خدماتی و طرحهای عمرانی (سمپوزیوم) | 2 | 11 | روش تحقیق | 2 | جمع | 22 | (1) برای هر واحد کارگاه آموزشی ساعاتی برابر دو واحد نظری در نظر گرفته شده است. ج- دروس اختیاری (5 یا 6 واحد) ردیف | نام درس | واحد | 1 | مجموعه الف- مدیریت استراتژیک: تحلیل محیط داخلی و بین المللی | 2 | 2 | - برنامه ریزی استراتژیک | 2 | 3 | - مدیریت تحول و اجرای برنامه های استراتژیک | 3 | 4 | - تحلیلی از استراتژیهای سازمانی موفق و ناموفق | 2 | 5 | - بازرگانی بین المللی | 2 | 6 | - پروژه | 4 | 7 | جمع | 15 | 1 | مجموعه ب: مدیریت تولید و عملیات: - مدیریت تولید و عملیات پیشرفته | 3 | 2 | - پژوهش عملیات پیشرفته | 2 | 3 | - مدیریت واحدهای خدمات | 2 | 4 | اقتصاد مهندسی | 2 | 5 | - پروژه | 4 | 6 | جمع | 13 |
د- سمینار و پایان نامه ردیف | نام درس | واحد | 1 | پایان نامه | 4 |
|