[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
آموزش::
پژوهش::
فضاهای تحقیقاتی::
معرفی افراد::
رویدادها::
دانشجویان::
آلبوم تصاویر::
گروه‌های دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: 77240565 - 77240399

دورنگار: 77240398

تلفن مرکزی دانشگاه: 9-77451500

آموزش کارشناسی:

73228103 و 73228195

آموزش تحصیلات تکمیلی:

73227186 و 73227188 و 73227189 و 73227190

کد پستی دانشگاه: 13114-16846

صندوق پستی دانشگاه:

16765-163

پست الکترونیکی: mail@civileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری مهندس مهدی رفعتی فرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۴/۱۰ | 
مهندس مهدی رفعتی فرد دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش حمل و نقل، 11 تیر‌ماه سال 98 از رساله خود تحت عنوان «ارائه مدل رفتار حرکتی رانندگان برای سیستم‌های نامنظم ترافیک» در محل سالن کنفرانس دکتر عباس‌نیا با راهنمایی دکتر افشین شریعت دفاع نمود.
چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:
در پژوهش حاضر با یک نگاه جامع به موضوع توسعه مدل‌های ریزنگر ترافیک، چهار حوزه جمع‌آوری داده‌های خط سیر خودرو، بازسازی و اصلاح داده‌های خط سیر، توسعه مدل غیر خط مبنا و چگونگی کالیبراسیون و اعتبارسنجی مدل مورد توجه قرار گرفت. در بخش جمع آوردی داده، نرم‌افزاری جهت استخراج داده‌ها از تصاویر ویدیویی برداشت شده توسط پهباد توسعه داده شد که در آن از مجموعه‌ای از الگوریتم‌های کارا جهت پایدارسازی تصاویر، شناسایی خودروها و ردیابی آن‌ها در دنباله‌های ویدیویی استفاده شده است. مقایسه داده‌های استخراج شده با استفاده از نرم‌افزار توسعه داده شده و دادهای استخراج شده به صورت دستی، دقت مناسب الگوریتم‌های توسعه داده شده جهت استخراج اتوماتیک داده‌ها را نشان می‌دهد. در بخش بازسازی و اصلاح داده‌های خط سیر خودرو، روشی مبتنی بر تبدیلات موجک توسعه داده شده است که در آن اصلاح داده‌ها طی دو گام صورت می‌پذیرد. در گام اول ابتدا داده‌های دور افتاده شناسایی‌شده و سپس به صورت محلی اصلاح می‌شوند. در نهایت در گام دوم نویز موجود در داده‌ها حذف می‌گردد. مقایسه نتایج روش پیشنهادی با جدیدترین روش‌های ارائه شده برای بازسازی داده‌ها، عملکرد بهتر روش پیشنهادی را نشان می‌دهد. به‌گونه‌ای که روش پیشنهادی قادر است با حفظ اطلاعات مفید و ساختار خط سیر مقدار بیشتری از نویز موجود در داده‌ها را حذف نماید. در بخش توسعه مدل غیر خط مبنا، با استفاده از نظریه میدان، چارچوبی عمومی جهت مدل‌سازی رفتار حرکتی رانندگان ارائه گردیده است که می‌تواند برای هر دو جریان ترافیک منظم و نامنظم مورد استفاده قرار گیرد. در این مدل، محیط پیرامونی راننده به صورت یک میدان پتانسیل در نظر گرفته شده که عناصر موجود در این میدان (نظیر خودروهای پیرامونی، علائم رانندگی، لبه‌های راه) نیروهایی را به راننده وارد می‌کنند که برآیند این نیروهای درک شده چگونگی حرکت طولی و جانبی خودرو را تعیین می‌نماید. بررسی‌ها و شبیه‌سازی‌ها انجام شده در ارتباط با بخش‌های مختلف مدل ارائه شده، عملکرد منطقی و مناسب مدل پیشنهادی را نشان می‌دهد. علاوه بر این مدل پیشنهادی دارای چارچوبی انعطاف‌پذیر بوده، به‌طوری‌که امکان اضافه کردن تحریک‌های جدید (نیروهای حاصل از عناصر جدید در میدان ادراکی راننده) با کمترین تغییرات در مدل وجود دارد. در نهایت در بخش کالیبراسیون، الگوریتمی کارا جهت برآورد پارامترهای مدل ارائه شده است. در این الگوریتم عملگرهای جهش و ادغام موجود در الگوریتم ژنتیک با ساخت و نمونه‌گیری از یک تابع توزیع احتمالی جایگزین شده است. مقایسه الگوریتم پیشنهادی با الگوریتم ژنتیک (که به‌طور گسترده‌ای در کالیبراسیون مدل‌های ریزنگر مورد استفاده قرار گرفته است.) عملکرد بهتر روش پیشنهادی را در افزایش دقت برآوردها و صرف هزینه کمتر جهت تخمین پارامترها نسبت به الگوریتم ژنتیک نشان می‌دهد.
رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: rafati [AT] iust.ac.ir
دفعات مشاهده: 371 بار   |   دفعات چاپ: 16 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

Persian site map - English site map - Created in 0.23 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 3937