[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزش ::
امور پژوهش::
اخبار دانشکده::
فضاهای آموزشی و تحقیقاتی::
تسهیلات پایگاه::
ارتباط با صنعت::
لینک های مفید::
تماس با ما::
گروه های دانشجویی::
::
مراکز تحقیقاتی و پزوهشی
مرکز تست و پایش ماشین های الکتریکی

مرکز تحقیقات نانوپترونیکس 

پژوهشکده سبز  

پژوهشکده الکترونیک 

آزمایشگاه تحقیقاتی الکترونیک قدرت 

قطب علمی اتوماسیون و بهره برداری از سیستمهای قدرت 

مجله مهندسی برق و الکترونیک 

پژوهشکده مهندسی و فناوری عصبی ایران  

آزمایشگاه تحقیقاتی آنتن 

مرکز مطالعات راهبردی وبین الملل فاوا

..
پیوند با سیستم های دانشگاه

AWT IMAGE
AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
مصاحبه تخصصی دکترای برق 97

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
کدام بخش از سایت دانشکده مهندسی برق بیشتر مورد استفاده شما قرار می گیرد؟
آموزش و اطلاعیه های آموزشی
پژوهش و اطلاعیه های پژوهشی
اطلاعات دانشکده و اساتید
اخبار
اکثر موارد موجود در سایت
   
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی برق چیست؟
اطلاعات ارائه شده در حد کفایت است.
اطلاعات ارائه شده مطلوب است ولی نیاز به اطلاعات بیشتر می باشد.
اطلاعات ارائه شده کافی نیست.
   
..
درج نظر
به نظر شما کمبودهای سایت دانشکده برق چیست و برای رفع آن ها چه اقداماتی باید انجام شود؟ برای درج نظر کلیک نمایید.
..
:: دفاعیه آقای محمد شهابی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ | 
چکیده
از شروع تولید وسایل نقلیه بی سرنشین ROV هزاران گونه از این نوع ربات ها تولید شده است. نیاز به خودکار بودن در ربات ها در وضعیت های مختلف تبدیل به یک امتیاز ویژه شده است.در فناوری های اقیانوسی توانایی برقراری ارتباط بین اپراتور و وسیله نقلیه یکی از فاکتورهایی است که تعیین کننده نوع طراحی ربات به عنوان یک ROV یا AUV می باشد. برای مثال در محیطی که امکان ارتباط بین اپراتور و وسیله نقلیه وجود ندارد به کنترل خودکار احتیاج است که با کنترل از راه دور متفاوت است. امروزه وسایل نقلیه زیردریایی در اکتشافات زیرآبی و حفاری های عمیق اقیانوسی نقش حیاتی دارند. ROVها در اواخر دهه ۱۹۶۰ در صنعت آبی مورد استفاده قرار گرفته و وسایل نقلیه ویژه برای ماموریت های عمیق آب شناخته می شدند. محدودیت های بسیار آنها مثل نیاز به ترافیک ارتباطی و پلتفرم کنترل، استفاده و قابلیت آنها را کاهش داده است. ROV، به کشتی مادر یا ایستگاه پایه احتیاج دارد. در حالی که AUV بدون دخالت خارجی حرکت می کند. برخلاف ROV، کنترل AUV بسیار پیچیده است (معمولا تعداد ورودی عملگرها کمتر از درجه آزادی سیستم است). همچنین دینامیک AUVها به دلیل اغتشاشات خارجی و تاثیرات هیدرودینامیکی بسیار متغیر است. چالش کنترل AUV می تواند دنبال کردن یک مسیر خاص و یا رسیدن به یک نقطه خاص در مقصد باشد که در این پایان نامه مورد بررسی قرار گرفته است.
واژه‌های کلیدی: کنترل مد لغزشی، کنترل قانون همگرایی تعیین شده، کنترل پیچشی، ربات زیردریایی
دفعات مشاهده: 54 بار   |   دفعات چاپ: 1 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 53 queries by YEKTAWEB 3855