[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزش ::
امور پژوهش::
اخبار دانشکده::
فضاهای آموزشی و تحقیقاتی::
تسهیلات پایگاه::
ارتباط با صنعت::
لینک های مفید::
تماس با ما::
گروه های دانشجویی::
::
مصاحبه تخصصی دکترای برق 98
98
..
مراکز تحقیقاتی و پزوهشی
مرکز تست و پایش ماشین های الکتریکی

مرکز تحقیقات نانوپترونیکس 

پژوهشکده سبز  

پژوهشکده الکترونیک 

آزمایشگاه تحقیقاتی الکترونیک قدرت 

قطب علمی اتوماسیون و بهره برداری از سیستمهای قدرت 

مجله مهندسی برق و الکترونیک 

پژوهشکده مهندسی و فناوری عصبی ایران  

آزمایشگاه تحقیقاتی آنتن 

مرکز مطالعات راهبردی وبین الملل فاوا

..
پیوند با سیستم های دانشگاه

AWT IMAGE
AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
گواهینامه HSE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
کدام بخش از سایت دانشکده مهندسی برق بیشتر مورد استفاده شما قرار می گیرد؟
آموزش و اطلاعیه های آموزشی
پژوهش و اطلاعیه های پژوهشی
اطلاعات دانشکده و اساتید
اخبار
اکثر موارد موجود در سایت
   
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی برق چیست؟
اطلاعات ارائه شده در حد کفایت است.
اطلاعات ارائه شده مطلوب است ولی نیاز به اطلاعات بیشتر می باشد.
اطلاعات ارائه شده کافی نیست.
   
..
درج نظر
به نظر شما کمبودهای سایت دانشکده برق چیست و برای رفع آن ها چه اقداماتی باید انجام شود؟ برای درج نظر کلیک نمایید.
..
:: دفاعیه دکتری آقای حسین مهدی نیا رودسزی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۷/۴ | 
چکیده
سیستم راه‌آهن برقی به واسطه وجود تجهیزات الکترونیک قدرت و ماهیت تکفاز آن مشکلات کیفیت توان متعددی را به سیستم قدرت متصل به آن تحمیل می‌نماید. نامتعادلی جریان و ولتاژ، هارمونیک‌ها، ضریب قدرت پایین و رزونانس از عمده مشکلات کیفیت توان ایجاد شده بواسطه سیستم تغذیه راه‌آهن برقی هستند. در تحقیقات پیشین راهکارهای متعددی به منظور بهبود این شاخصهای کیفیت توان ارائه شده است. در این پایان‌نامه ابتدا مروری بر مطالعات و تحقیقات پیشین انجام شده و خلاءهای تحقیقاتی موجود مشخص شده‌اند. در گام نخست، مدلسازی بار و شبکه تغذیه‌ی سیستم راه‌آهن برقی انجام شده؛ شاخص‌های کیفیت توان در نقطه اتصال به شبکه مورد ارزیابی قرار گرفته و بر لزوم جبران‌سازی این شاخص‌ها تأکید شده است. سپس یک روش کلی برای مدلسازی جبران‌سازهای سیستم راه‌آهن برقی ارائه شده است. این روش بر اساس مدل فضای حالت میانگین بوده و یک سیستم معادلات غیر خطی را بدست می‌دهد. پس از خطی‌سازی معادلات بدست آمده، طراحی سیستم کنترل به همراه مطالعات پایداری سیگنال کوچک ارائه شده است. در بخش بعد، یک روش جبران‌سازی انعطاف پذیر کسری و سیستم کنترل آن به‌منظور کاهش ظرفیت جبران‌ساز کیفیت توان ارائه شده است. مزیت این روش استفاده از ظرفیت موجود جبران‌ساز برای بهبود شاخص‌های کیفیت توان به حد جبران‌سازی کامل است. روش پیشنهادی نه‌تنها ظرفیت جبران‌ساز را کاهش می‌دهد، بلکه شاخص‌های کیفیت توان را در سطح استاندارد حفظ می‌کند و همچنین عملکرد لینک DC را نیز بهبود می‌دهد. در بخش نهایی نیز استفاده از جبران‌ساز اکتیو کیفیت توان به همراه یک ترانسفورماتور متعادل کننده نامتقارن به همراه سیستم کنترل جریان پیش‌بین و کنترل ولتاژ تطبیقی ارائه شده است. به منظور اعتبارسنجی مطالعات شبیه‌سازی و نتایج آزمایشگاهی ارائه شده است.
دفعات مشاهده: 426 بار   |   دفعات چاپ: 147 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 54 queries by YEKTAWEB 3928