[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزش ::
امور پژوهش::
اخبار دانشکده::
فضاهای آموزشی و تحقیقاتی::
تسهیلات پایگاه::
ارتباط با صنعت::
لینک های مفید::
تماس با ما::
گروه های دانشجویی::
::
مصاحبه تخصصی دکترای برق 98
98
..
مراکز تحقیقاتی و پزوهشی
مرکز تست و پایش ماشین های الکتریکی

مرکز تحقیقات نانوپترونیکس 

پژوهشکده سبز  

پژوهشکده الکترونیک 

آزمایشگاه تحقیقاتی الکترونیک قدرت 

قطب علمی اتوماسیون و بهره برداری از سیستمهای قدرت 

مجله مهندسی برق و الکترونیک 

پژوهشکده مهندسی و فناوری عصبی ایران  

آزمایشگاه تحقیقاتی آنتن 

مرکز مطالعات راهبردی وبین الملل فاوا

..
پیوند با سیستم های دانشگاه

AWT IMAGE
AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
گواهینامه HSE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
کدام بخش از سایت دانشکده مهندسی برق بیشتر مورد استفاده شما قرار می گیرد؟
آموزش و اطلاعیه های آموزشی
پژوهش و اطلاعیه های پژوهشی
اطلاعات دانشکده و اساتید
اخبار
اکثر موارد موجود در سایت
   
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی برق چیست؟
اطلاعات ارائه شده در حد کفایت است.
اطلاعات ارائه شده مطلوب است ولی نیاز به اطلاعات بیشتر می باشد.
اطلاعات ارائه شده کافی نیست.
   
..
درج نظر
به نظر شما کمبودهای سایت دانشکده برق چیست و برای رفع آن ها چه اقداماتی باید انجام شود؟ برای درج نظر کلیک نمایید.
..
:: دفاعیه آقای محمد حبیب اله زاده ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۴/۲۴ | 
چکیده
جبران‌ساز کیفیت توان ترکیبی(HPQC)، یکی از تجهیزات جدید به‌کاررفته به‌منظور جبران‌سازی کامل کیفیت توان در سیستم‌های راه‌آهن برقی پرسرعت با ساختار هم‌فاز(Co-phase) است که نسبت به جبران‌ساز کیفیت توان ریلی(RPC) با ولتاژ لینک dc پایین‌تری، عملکرد جبران‌سازی مشابهی دارد. بااین‌حال، وجود جریان‌های جبران‌سازی بالا در مبدل‌ها، افزایش قدرت جبران‌ساز و درنتیجه افزایش هزینه اولیه آن را به دنبال دارد که به محدودیت استفاده از آن منجر خواهد شد. از طرفی هارمونیک‌های مرتبه بالا ناشی از تشدید ذاتی سیستم بالاسری قطار(مرتبه ۱۵ تا ۳۵) و نیز هارمونیک‌های تزریقی جریان قطار‌های پرسرعت حوالی فرکانس کلیدزنی آن(مرتبه ۳۴ برای مبدل PWM دوسطحی)، می‌توانند از طریق سیستم بالاسری انتشار و تقویت شوند و اعوجاج ولتاژ را به سیستم توزیع تحمیل کنند. همچنین هارمونیک‌های تولیدی توسط مبدل‌های جبران‌ساز، روی جریان‌های شبکه اثر نامطلوبی دارند. در این پایان‌نامه به‌منظور کاهش ظرفیت مبدل‌ها و نیز تضعیف هارمونیک‌های مرتبه بالا، یک فیلتر پسیو بالاگذر نوع C برای جبران‌سازی جریان راکتیو بار طراحی و ارائه شده است. استفاده از این فیلتر در کنار روش جبران‌سازی کسری باعث می‌شود که کنترلی انعطاف‌پذیر بر ضریب توان شبکه قدرت به‌جای ضریب توان واحد داشت. با طراحی و به‌کارگیری فیلتر LCL در خروجی مبدل‌های جبران‌ساز نیز می‌توان اعوجاج هارمونیکی جریان‌های شبکه را در بارهای هارمونیکی قطار تا رسیدن به سطح مطلوبی کاهش داد. با بهره‌مندی از الگوریتم ژنتیک، پارامترهای کنترلی جبران‌ساز به‌منظور رسیدن به ولتاژ لینک dc با دینامیک قابل‌قبول، تنظیم می‌شود. نتایج شبیه‌سازی در نرم‌افزار MATLAB/Simulink نشان‌دهنده عملکرد مناسب جبران‌ساز کیفیت توان ترکیبی با فیلترهای نوع C و LCL و کاهش حدود ۲۵ درصد در ظرفیت نامی آن نسبت به حالت بدون فیلتر است.
دفعات مشاهده: 201 بار   |   دفعات چاپ: 18 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 54 queries by YEKTAWEB 3937