[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزش ::
امور پژوهش::
اخبار دانشکده::
فضاهای آموزشی و تحقیقاتی::
تسهیلات پایگاه::
ارتباط با صنعت::
لینک های مفید::
تماس با ما::
گروه های دانشجویی::
::
مصاحبه تخصصی دکترای برق 98
98
..
مراکز تحقیقاتی و پزوهشی
مرکز تست و پایش ماشین های الکتریکی

مرکز تحقیقات نانوپترونیکس 

پژوهشکده سبز  

پژوهشکده الکترونیک 

آزمایشگاه تحقیقاتی الکترونیک قدرت 

قطب علمی اتوماسیون و بهره برداری از سیستمهای قدرت 

مجله مهندسی برق و الکترونیک 

پژوهشکده مهندسی و فناوری عصبی ایران  

آزمایشگاه تحقیقاتی آنتن 

مرکز مطالعات راهبردی وبین الملل فاوا

..
پیوند با سیستم های دانشگاه

AWT IMAGE
AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
گواهینامه HSE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
کدام بخش از سایت دانشکده مهندسی برق بیشتر مورد استفاده شما قرار می گیرد؟
آموزش و اطلاعیه های آموزشی
پژوهش و اطلاعیه های پژوهشی
اطلاعات دانشکده و اساتید
اخبار
اکثر موارد موجود در سایت
   
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی برق چیست؟
اطلاعات ارائه شده در حد کفایت است.
اطلاعات ارائه شده مطلوب است ولی نیاز به اطلاعات بیشتر می باشد.
اطلاعات ارائه شده کافی نیست.
   
..
درج نظر
به نظر شما کمبودهای سایت دانشکده برق چیست و برای رفع آن ها چه اقداماتی باید انجام شود؟ برای درج نظر کلیک نمایید.
..
:: دفاعیه دکتری آقای پوریا اوجاقلو ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۳/۲۰ | 
چکیده
سامانه رانش کشتی به طور کلی به پیشران دیزلی و پیشران الکتریکی تقسیم می شود. پیشران الکتریکی به جهت راندمان بالاتر، نویز و ارتعاشات کمتر، جانمایی بهتر و کنترل پذیری بیشتر نسبت به پیشران دیزلی برتری دارد. در میان انواع پیشران های الکتریکی، پیشران مجتمع موتور/پروانه از جهت قابلیت اطمینان، راندمان هیدرودینامیکی، جانمایی، ارتعاشات و کنترلپذیری دارای برتری است. در پیشران مجتمع موتور/پروانه، موتور الکتریکی از نوع طوقهای اتصال مستقیم است. در این ساختار استاتور در داخل داکت بیرونی پروانه قرار می گیرد و روتور که به صورت یک حلقه است، بدون محور و جعبه دنده به نوک پرههای پروانه متصل می گردد. در این رساله ابتدا فرایند تعیین مشخصه های طراحی موتور الکتریکی طوق های برای پیشران مجتمع موتور/پروانه بررسی و ارائه می شود. از آن جایی که در این نوع پیشران موتور و پروانه با یکدیگر در یک واحد مجتمع می شوند طراحی آنها مستقل از یکدیگر نیست فلذا لازم است تعیین مشخصه های طراحی موتور با توجه به طراحی پروانه و طراحی بدنه کشتی انجام شود. همچنین این رساله به معرفی یک ساختار ابداعی و کاملاً جدید برای ماشینهای الکتریکی با نام شارمحوری آهنربای دائم با سیم پیچی حلقوی (RWAFPM) پرداخته است. این ساختار که با الهام گرفتن از ساختارهای شار عرضی و شار محوری ارائه شده است، از جهت قابلیت اطمینان، ساختار ماژولار، سهولت ساخت، نسبت طول/قطر، تعداد فاز و تعداد قطب دارای مزیت است. پس از معرفی هندسه RWAFPM و تئوری تولید گشتاور آن، روابط طراحی ارائه و نهایتا یک موتور الکتریکی برای پیشران یک کشتی کوچک و نیز یک موتور الکتریکی برای ساخت یک نمونه آزمایشگاهی طراحی شده است. این رساله همچنین یک مدل تحلیلی برای ارزیابی عملکرد ساختار RWAFPM ارائه نموده است. اعتبار مدل تحلیلی با استفاده از شبیه سازی اجزا محدود سه بعدی و تست آزمایشگاهی تحقیق شده است.
دفعات مشاهده: 508 بار   |   دفعات چاپ: 18 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 54 queries by YEKTAWEB 3960