[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
برقراری ارتباط::
سایت های مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE

نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۲۱۴

خبرنامه شماره ۲۱۳

خبرنامه شماره ۲۱۲

خبرنامه شماره ۲۱۱

خبرنامه شماره ۲۱۰

خبرنامه شماره ۲۰۹

خبرنامه شماره ۲۰۸

خبرنامه شماره ۲۰۷

خبرنامه شماره ۲۰۶

خبرنامه شماره ۲۰۵

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سالروز امامت حضرت مهدی(ع) مبارک باد
..
:: دفاعیه دکتری مهندسی عمران ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۷/۲۹ | 
دفاعیه دکتری مهندسی عمران

 
مسعود شکیبایی فر(دانشجوی دوره دکتری مهندسی عمران- برنامه ریزی حمل و نقل)، سی ام مهرماه 1396 از رساله دکتری خود با عنوان «مدل زمانبندی مجدد حرکت قطارها با هدف کاهش تاخیر در شرایط اختلال» دفاع می کند.
چکیده این رساله که راهنمایی آن را دکتر شیخ الاسلامی بر عهده دارد، به شرح زیر است. ضمنا این جلسه دفاعیه، ساعت 16:30 در آمفی تئاتر شهید صرفی دانشکده معماری و شهرسازی برگزار می شود.
چکیده:
اثرات بروز اختلال در شبکه‌های راه ‌آهن شامل بروز تأخیر و طولانی شدن زمان سیر است. در شرایطی که اختلالات بزرگ‌ رخ دهند، تأخیرات ایجاد شده باعث کاهش قابلیت اطمینان و ایجاد نارضایتی مسافران یا صاحبان کالا می ‌شود. زمان‌ بندی مجدد در سیستم راه ‌آهن، شامل به‌ کارگیری راهکارهایی مؤثر برای مدیریت عملیات و کاهش تأخیر در طول دوره اختلال و بعد از آن، در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. در مدل پیشنهادی در رساله دکتری، بروز اختلالات بزرگ به دو صورت انسداد کامل یا جزئی از مسیر و همچنین تصادفی بودن زمان سیر قطارها، در قالب سناریوهای مختلف، به‌عنوان منبع اختلال در نظر گرفته می‌ شود. زمان و مکان وقوع انسداد و همچنین زمان رفع آن مشخص است. برای این منظور یک مدل بهینه ‌یابی مبتنی بر شبیه‌ سازی که شامل قوانین اولویت اعزام پویا است در دو حالت تک هدفه، به‌ منظور کاهش متوسط کل تأخیر زمانی قطارها در ایستگاه‌ها و چندهدفه، به‌ منظور 1- کاهش مجموع متوسط تأخیر قطارها در مقصد و 2- کاهش مجموع انحراف از برنامه زمان ‌بندی اولیه در نقاط مشخصی از شبکه ریلی، ارائه می‌ شود. علاوه بر این به‌ منظور مدیریت ترافیک تحت محدودیت‌های گلوگاهی و ظرفیتی نزدیک به محل انسداد، یک مدل فرا ابتکاری مبتنی بر جستجوی همسایگی متغیر طراحی شده است. زمان‌ بندی جدید حاصل از این‌ روش، شامل زمان‌های اعزام جدید و توالی مجدد حرکت قطارها، پس از بلاک مسدود شده است. کارایی مدل ارائه شده با استفاده از مجموعه‌ سناریوهای مختلف اختلال، ارزیابی شده است. نتایج نشان می ‌دهد که رویکرد توسعه یافته این تحقیق، از جنبه‌ های بهبود سرعت همگرایی، افزایش قابلیت اطمینان، کاهش میزان متوسط تأخیر و بهبود شاخص ‌های آماری، دارای مزایای قابل‌ توجهی در تولید راه‌ حل عملی مدیریت اختلال در زمان معقول، در مقایسه با نرم‌ افزارهای بهینه ‌یابی تجاری از جمله OptQuest و NSGA II می ‌باشد. در حالت تک هدفه، میزان تأخیر روش پیشنهادی در مقایسه با روش ‌های OptQuest و FCFS، تقریباً 12.48% و 29.18% کاهش داشته است. با مقایسه خروجی روش پیشنهادی با جواب بهینه، مشخص گردید که مقدار متوسط فاصله بهینگی حدود 6% است.
واژه‌های کلیدی: زمان ‌بندی مجدد، اولویت ‌دهی پویای اعزام، جستجوی همسایگی متغیر، زمان سیر تصادفی، مدل شبیه ‌سازی- بهینه‌ سازی.
 
آدرس کانال تلگرام رسمی دانشگاه: https://telegram.me/IUST_Official
 
دفعات مشاهده: 126 بار   |   دفعات چاپ: 13 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.197 seconds with 963 queries by yektaweb 3525