[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
برقراری ارتباط::
سایت های مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE

نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۲۱۲

خبرنامه شماره ۲۱۱

خبرنامه شماره ۲۱۰

خبرنامه شماره ۲۰۹

خبرنامه شماره ۲۰۸

خبرنامه شماره ۲۰۷

خبرنامه شماره ۲۰۶

خبرنامه شماره ۲۰۵

خبرنامه شماره ۲۰۴

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی راه آهن ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۳/۱۰ | 

دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی راه آهن

AWT IMAGE

                                                             

مهندس حامد نوروزی (دانشجوی دوره دکتری مهندسی راه آهن)، دهم خردادماه 1396 از رساله دکتری خود با عنوان «شناسایی و کنترل رفتار آشوبناک ورق ­های به کار رفته در بدنه­ قطارهای پرسرعت» دفاع می کند.

چکیده این رساله که راهنمایی آن را  دکتر داوود یونسیان بر عهده داشته اند، به شرح زیر است. ضمنا این جلسه دفاعیه ساعت 15 در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی راه آهن برگزار می شود.

چکیده

سرعت قطارهای مسافری روز به روز در حال افزایش است. آنچه که به موازات این افزایش سرعت نظر بسیاری از محققان را در سال­های اخیر به خود جلب نموده است مسائل مرتبط با آیرودینامیک این نسل از قطارهاست که نیازمند توجه ویژه و ارائه­ی راهکارهای فوری و مؤثر است. با توجه به اهمیت موضوع، برای انجام رساله­ی دکتری شناسایی رفتار آشوبناک ورق­ های به­ کار رفته در بدنه­ی قطارهای پر سرعت و در نهایت کنترل این رفتار آشوبناک صورت پذیرفته است. آنچه که به عنوان ضرورت موضوع کنترل رفتار آشوبی در چنین ورق­هایی مطرح است جلوگیری از وقوع تخریب­های ناشی از خستگی و قابل پیش­بینی نمودن رفتار سیستم­های دینامیکی است. بدین منظور مدل­سازی ارتعاشات غیرخطی آن ورق­ها با تئوری فون-کارمن و نیز استفاده از روش ملنیکوف برای تعیین آستانه­ ی وقوع آشوب در اثر اندرکنش آیرودینامیکی ورق با جریان هوا و با لحاظ کردن اثر نیروهای خارجی مورد توجه قرارگرفته است. توسعه مدل­های دوبعدی موجود به سه بعد و استخراج معادلات حاکم بر سیال مورد نظر در حالت سه بعدی و نهایتاً یافتن توزیع فشار آیرودینامیکی در سه بعد با استفاده از تئوری جریان پتانسیل انجام گرفته است. انجام تحلیل­های فرکانسی و آنالیز رفتار آشوبناک بر روی انواع ورق­ها از جمله ورق­ های کامپوزیت لایه ­ای –که دارای گستردگی وسیعی در استفاده در بدنه قطارهای پرسرعت هستند- از سایر مواردی است که در این رساله بدان پرداخته شده است.  متد حل در یافتن معادلات حاکم بر توزیع فشار سه بعدی و یافتن آستانه­ ی آشوب عمدتاً به­صورت تحلیلی بوده و برای بدست آوردن پاسخ­ های ارتعاشی در حوزه­ی زمان و فرکانس و نیز صحه گذاری بر نتایج حاصله گاهاً از روش­های عددی نیز استفاده گردیده است. علاوه بر این در یک روش دیگر صحت سنجی نتایج، معادلات مربوطه و پاسخ­ های حل آن­ها با حالت دوبعدی مقایسه گردیده است. در مطالعات پارامتریک صورت پذیرفته، اثر سرعت و همچنین اثر هندسه ­ی ورق و جنس آن روی آستانه­ ی وقوع آشوب و شروع پدیده­ی دوشاخگی بررسی گردیده است. یکی از مهمترین دستاوردهای این رساله یافتن نمودارهای آستانه­ ی آشوبناکی در ورق­ ها بر حسب پارامترهای مختلف مکانیکی و هندسی و برای انواع رایج ورق­هاست. کنترل رفتار آشوبناک ورق­ها با استفاده از روش افزودن تحریکات خارجی از دیگر دستاوردهای مهم این رساله است. با این عمل می­توان پاسخ آشوبی ورق را به یک پاسخ متناوب تبدیل کرد. از جمله ترم­ های تحریکی که می­ توان در جهت مهارنمودن رفتار آشوبی ورق بدان افزود تحریکی متناسب با خیز ورق در هر نقطه است که کارآمدتر بودن نتایج چنین ترم تحریکی در این رساله به تصویر کشیده شده است.

واژه‌های کلیدی: قطار پر سرعت، ورق فون-کارمن، جریان پتانسیل، فشار آیرودینامیکی، ارتعاشات غیرخطی، رفتار آشوبناک، روش ملنیکوف، کنترل آشوب.

آدرس کانال تلگرام رسمی دانشگاه: https://telegram.me/IUST_Official

دفعات مشاهده: 1107 بار   |   دفعات چاپ: 89 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.241 seconds with 936 queries by yektaweb 3478