[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
برقراری ارتباط::
سایت های مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE

نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۲۰۹

خبرنامه شماره ۲۰۸

خبرنامه شماره ۲۰۷

خبرنامه شماره ۲۰۶

خبرنامه شماره ۲۰۵

خبرنامه شماره ۲۰۴

خبرنامه شماره ۲۰۳

خبرنامه شماره ۲۰۲

خبرنامه شماره ۲۰۱

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی عمران ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۲/۱۵ | 

دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی عمران

AWT IMAGE

            

مهندس حمید میرزاحسین(دانشجوی دوره دکتری مهندسی عمران- مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل)، یکشنیه پانزدهم اسفندماه 1395 از رساله دکتری خود با عنوان «مدلسازی تاثیر مدیریت تقاضای سفر شهری بر کاربری زمین» دفاع می کند.

چکیده این رساله که راهنمایی آن را دکتر شهریار افندی زاده بر عهده دارد به شرح زیر است. ضمنا این جلسه دفاع، ساعت 17 در سالن کنفرانس شماره یک دانشکده مهندسی عمران برگزار می شود.

چکیده:

امروزه رفع تراکم ترافیک تبدیل به موضوعی پیچیده در کلان‌شهرها شده است. تحقیق و تجربه نشان داده که راهکار برون ‌رفت از این وضعیت نه صرفاً افزایش عرضه در قالب افزودن خطوط عبوری وسیله نقلیه شخصی بلکه کنترل تقاضا به معنی مدیریت انتخاب­های ممکن افراد نیز هست. حال سؤال اینجاست که مدیریت تقاضای سفر شهری در چه نواحی و با چه ابعادی باید اعمال شود و نحوه اثرگذاری آن در حوزه انتخاب­های بلندمدت افراد از جنبه کاربری زمین چگونه است. این رساله با ارائه مدلی سه مرحله­ای تحت عنوان MHCCUE، کمینه معبر انتخابی در شرایط تعادل استفاده‌ کننده در شبکه را جهت تعیین ابعاد و محل‌های مناسب پیاده ‌سازی سیاست­ های منتخب مدیریت تقاضای سفر مشخص می­سازد. نتایج حاصل از پیاده ­سازی مدل MHCCUE برای شبکه هِرن -که مبنای مطالعات پیشین نیز بوده است- نشان می ­دهد که این مدل علاوه بر افزایش جریان عبوری و کاهش هزینه کل که شامل عوارض و زمان سفر کاربران است، شاخص دسترسی را به‌عنوان معیار ارزیابی شبکه و اساسی­ ترین عامل تعاملی حمل ‌و نقل - کاربری زمین بهبود داده و نسبت توسعه و میزان افزایش ممکن برای کاربری مدنظر در شبکه را مشخص ساخته است. در ادامه، جهت پیاده سازی مدل در یک شبکه با ابعاد واقعی، شبکه محدوده طرح ترافیک کلان‌شهر تهران که سیاست قیمت ‌گذاری در آن پیاده شده است، مدنظر قرار گرفت. با توجه به پیچیدگی­های شبکه بزرگ‌ مقیاس و گستردگی انتخاب مسیرهای ممکن بین هر زوج مبدأ - مقصد، مدل ترکیبی حل هم‌زمان تخصیص ترافیک و تعیین عوارض کمان مبنا بر مبنای روش بهینه‌ سازی تکامل دیفرانسیلی تحت عنوان CMDE ابداع گردید. از این رو، برنامه ای برای حل CMDE نوشته شد که با هر شکل از شبکه بدون محدودیت در تعداد گره - کمان و همچنین بدون نیاز به اطلاعات مسیر بتواند به صورت هم‌زمان با یافتن کمترین میزان هزینه سفر بین هر زوج مبدأ- مقصد، میزان جریان عبوری، زمان سفر طی شده و عوارض تخصیص داده شده برای هر کمان از شبکه را مشخص سازد. در این رساله، ارزش زمانی کاربران و همچنین ماتریس تقاضای مبدأ – مقصد شبکه طرح ترافیک تهران به کمک تطبیق اطلاعات دوربین­های هوشمند تشخیص پلاک در مبادی ورودی و خروجی محدوده به‌عنوان ورودی­های مدل برآورد شده است. در نهایت، با توجه به نتایج حل مدل CMDE و داده ­های کاربری فضایی (کاربرد) استخراج شده برای معابر اصلی شبکه، ارتباط بین سطح دسترسی و میزان تراکم در کاربری فضایی و همچنین نحوه و میزان اثرگذاری اعمال سیاست مدیریت تقاضای سفر انتخابی -قیمت­ گذاری عوارض تراکم- بر شاخص دسترسی، نسبت توسعه و میزان رشد ممکن برای کاربری مسکونی، اداری، آموزشی و تجاری در معابر اصلی محدوده طرح ترافیک تهران مشخص شده است.

واژه‌های کلیدی: مدیریت تقاضای سفر، قیمت‌ گذاری تراکم، تکامل دیفرانسیلی، دسترسی، کاربری زمین.

آدرس کانال تلگرام رسمی دانشگاه: https://telegram.me/IUST_Official

دفعات مشاهده: 1131 بار   |   دفعات چاپ: 76 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 1 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.163 seconds with 934 queries by yektaweb 3430