[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

پست الکترونیکی:

meresearch@iust.ac.ir

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 8/9/94 دفاعیه دکترا ::

  ↵

AWT IMAGE آقای کریم مصطفی پور دانشجوی دکترای جناب آقای دکتر نوری، روز دوشنبه 16/9/94 از رساله دکترای خود تحت عنوان "ارزیابی عددی و تجربی مشتقات هیدرودینامیکی زیر سطحی خود کنترل" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 16 روز دوشنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

 چکیده:

ضرایب یا مشتقات هیدرودینامیکی وسایل زیرسطحی خودکنترل (AUV) در فرایند طراحی و مانورپذیری آن‌هانقش بسزایی دارند. استفاده از روش مناسب جهت تخمین این ضرایب می‌تواند باعث کاهش هزینه و افزایش دقت در فرایند طراحی و کنترل AUV شود. هدف از این رساله ارزیابی مشتقات هیدرودینامیکی یک AUV  با استفاده از روش‌های تجربی و عددی می‌باشد. تخمین مشتقات هیدرودینامیکی بر پایه تست‌های مستقیم‌الخط و مانورهای مکانیزم حرکت صفحه‌ای (PMM) صورت گرفته است.

در بخش تجربی، ارزیابی مشتقات هیدرودینامیکی با استفاده از تجهیزات تونل مداربسته دانشگاه علم و صنعت ایران صورت گرفته است. برای اندازه‌گیری نیروها و گشتاورها در تست‌های استاتیکی و دینامیکی یک بالانس شش‌مؤلفه‌ای توسعه داده شده است. این بالانس قابلیت اندازه­گیری سه مؤلفه نیرو و سه مؤلفه گشتاور به‌طور همزمان و مستقیماً برای آزمایش­های تست­های مدلی تونل آب درحالت­های دینامیکی واستاتیکی را دارد. جهت کالیبراسیون بالانس یک دستگاه کالیبراسیون جدید شش درجه آزادی با قابلیت اعمال ترکیب‌های مختلف شش مؤلفه بار به‌صورت همزمان و مستقل از هم جهت کالیبراسیون بالانس‌های شش‌مؤلفه‌ای طراحی و ساخته شده است. کالیبراسیون بالانس شش‌مؤلفه‌ای با استفاده از اصول طراحی آزمایش‌ها (DOE) انجام گرفته است. مشتقات هیدرودینامیکی ناشی از سرعت و شتاب یک مدل AUV با استفاده از دستگاه طراحی‌شده تخمین زده شده است. نتایج نشان می‌دهد که این سیستم می‌تواند انجام تست‌های استاتیکی شامل مستقیم‌الخط و تست‌های دینامیکی را در تونل آب فراهم کند. با انجام این تست‌ها در تونل آب، خطاهای ناشی از محدودیت دوره زمانی انجام تست‌ها و اثرات امواج سطحی در تانک کشش و محدودیت ایجاد سرعت یکنواخت در مدت‌زمان تست، غیریکنواختی مکانی سرعت و قابل‌کنترل نبودن سطح آشفتگی در جریان ورودی کانال آب برایAUV ها با کاربرد در آب‌های عمیق حذف می‌شود.

در بخش عددی، یک روش مدل‌سازی برای تخمین مشتقات هیدرودینامیکی یکAUV به‌وسیله شبیه‌سازی عددی تست‌های مستقیم‌الخط و PMM پیشنهاد شده است. با استفاده از تست‌های مستقیم‌الخط تأثیرات عدد رینولدز روی مشخصات هیدرودینامیکی یکAUV در زوایای حمله متفاوت ارزیابی شده است. نتایج نشان می‌دهند که برخی پارامترهای هیدرودینامیکی می‌توانند تابعی از عدد رینولدز باشند و در حالت حدی با افزایش عدد رینولدز به یک مقدار ثابت همگرا شوند. استقلال پارامتر از عدد رینولدز بستگی به نوع پارامتر و زاویه حمله AUV دارد. تست‌های PMM شبیه‌سازی‌ شده شامل حرکت پیچ خالص، هیو خالص می‌باشد. مقایسه نتایج عددی و تجربی نشان می‌دهد که مدل عددی ارائه ‌شده برای بال و بدنه می‌تواند ضرایب هیدرودینامیکی یک بدنه AUV با ملحقاتش را با دقت قابل قبولی تخمین بزند.

واژه‌های کلیدی:مشتقات هیدرودینامیکی؛ AUV؛ تجهیزات تونل آب؛ تست‌های مستقیم‌الخط و PMM؛ طراحی آزمایش؛

دفعات مشاهده: 2384 بار   |   دفعات چاپ: 340 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 55 queries by YEKTAWEB 4030