[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران

AWT IMAGE

..
مطالب علمی
..
تقویم دروس سمینار و پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد

AWT IMAGE 

..
‌حمایت از پایان‌نامه‌ها
..
مراحل حذف اضطراری

AWT IMAGE

..
دفاعیـــه‌ ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
«رونق تولید»

  

امسال مسئله‌ی «تولید» مطرح است. می‌خواهم مسئله‌ی تولید را به عنوان محور فعّالیّت قرار بدهم. مقصود خود از تولید را ان‌شاءالله در سخنرانی روز اوّل سـال توضیح خواهم داد که منظــور از تولید چیست. تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم میتواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم میتواند استغناء کشور از بیگانگــان و دشمنان را تأمین کند، هم میتواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتّی می‌تواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. لذاست که مسئله‌ی تولید به نظر من مسئله‌ی محوری امســـال است؛ لذا من شعـــار را امســال این قرار دادم: «رونق تولید». باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیـدا کند. از اوّل سال تا آخر سال ان‌شاءالله این معنا به صورت چشمگیری در کشور محسوس باشد. اگر این [طور] شد، امیدواریم که ان‌شاءالله حلّ مشکــل اقتصــادی راه بیفتد.سلام و صلـــوات و درود قلبی خودم را به پیشگاه ولیّ‌عصر (ارواحنا فداه) عرض میکنم و دعای آن بزرگوار را برای شما ملّت عزیز مسئلت میکنم و سعادت ملّت ایران و همه‌ی ملّتهایی که نوروز را گرامــی میدارند، از خدای متعال مسئلت می‌کنم.
«والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

..
امروز: دوشنبه مورخ ۶ خرداد ۱۳۹۸
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: نشست 14 اسفند شورای شاخه با معاونت آموزش دانشگاه
:: شانزدهمین همایش علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی ایران
:: دعای روزهای مهمانی خدا
:: ضیافت الهی
:: نشست فرهنگی اساتید/بررسی ادوار متفاوت امامت در عصر حضور امامان(ع) و رونمایی از کتاب"فرشته درآید"-1398/2/16
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: معرفی رشته ::

« مهندسی فناوری اطلاعات- تجارت الکترونیک »

 

 1- مقدمه

با توجه به حجم روزافزون اطلاعات و نقش انکارناپذیر آن در کیفیت مدیریت و اداره امور و همچنین نقش ابزاری فناوری کامپیوتر در کیفیت جمع آوری و سازماندهی اطلاعات از طرفی و نقش امکانات اینترنت در نشر و انتقال سریع آن، دوره مهندسی فناوری اطلاعات شکل گرفت. این رشته با گرایش تجارت الکترونیکی و با هدف تربیت متخصصانی با قابلیت تدوین استراتژی، طراحی و مدیریت سیستم های تجارت الکترونیکی ایجاد شده و در جهت رفع موانع برای استفاده از پتانسیل موجود در حوزه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی تعریف شده است.

2- تعریف و اهداف

دوره مهندسی فناوری اطلاعات مجموعه ای هماهنگ از فعالیت های آموزشی - پژوهشی درزمینه های مختلف از جمله مدیریت سیستم های اطلاعاتی ، تجارت الکترونیکی، سیستم های چندرسانه ای ، امنیت اطلاعات و شبکه های کامپیوتری را در بر می گیرد. محور اصلی فعالیت های علمی ، به تناسب موضوع، تحقیق نظری ، تحقیق تجربی و یا تلفیقی از این دو است و آموزش وسیله برطرف ساختن کاستی های اطلاعاتی داوطلب و هموار ساختن راه وصول به اهداف تحقیق است. از جمله اهداف این دوره می توان به موارد زیر اشاره نمود:

­          احاطه بر آثار علمی مهم در یک زمینه خاص از مهندسی فناوری اطلاعات

­          آشنایی با روش های پیشرفته تحقیق و کوشش برای نوآوری در این زمینه

­          دستیابی به جدیدترین مبانی علمی ، تحقیقی و فناوری در زمینه کسب و کار و تجارت الکترونیکی

­          دستیابی به جدیدترین فنارویها به منظور بومی کردن آنها

­          نوآوری در زمینه های علمی و تحقیقی

­          کمک به پیشرفت و گسترش مرزهای دانش

­          تسلط بر تعلیم ، تحقیق ، برنامه ریزی و اجراء ، هدایت ، نظارت و ارزیابی ، تجزیه و تحلیل و حل مسائل علمی و گشودن مشکلات عملی جامعه در یکی از زمینه های مهندسی فناوری اطلاعات

3- مهارتهای دانش آموختگان

  دانش آموختگان این رشته قادر خواهند بود با استفاده از دانش حاصله در این دوره مشاغل جدیدی را در زمینه های طراحی و توسعه کسب و کارهای الکترونیکی، ایجاد و توسعه سیستمهای اطلاعاتی، طراحی و تجزیه و تحلیل منابع اطلاعاتی ایجاد نموده و حتی به ارائه مشاوره در زمینه سیستمهای اطلاعاتی و تجارت الکترونیکی برای سایر سازمانهای دولتی و خصوصی بپردازند.

4- برنامه آموزشی:

برنامه آموزشی دوره دکتری شامل سه بخش مرحله آموزشی، آزمون جامع و مرحله پژوهشی به شرح زیر می باشد

الف- مرحله آموزشی:

در مرحله آموزشی دوره دکتری مهندسی فناوری اطلاعات-تجارت الکترونیکی، در مجموع گذراندن 15 واحد (پنج درس) مرتبط با زمینه پژوهشی دانشجو به تشخیص استاد راهنما از جدول زمینه رشته (جدول زیر) ضروری است. امتحان جامع برای 3 درس برگزار شود. بعلاوه دانشجویان می توانند تعداد 3 واحد درسی را از سایر رشته گرایشهای مهندسی صنایع، مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر با تائید استاد راهنما در ارتباط با زمینه پژوهشی خود اخذ نمایند.

 

جدول دروس گرایش تجارت الکترونیکی

 

عنوان درس

  تعداد واحد

  ساعت

  پشنیاز

  جمع

  نظری

  عملی

  1

  مهندسی سیستمهای تجارت الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  2

  امنیت تجارت الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  3

  هوش تجاری

  3

  48

  48

  __

  __

  4

  بازاریابی الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  مدیریت ارتباط با مشتری

  5

  امنیت و سیستم های پرداخت الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  6

  محاسبات فراگیر

  3

  48

  48

  __

  __

  7

  مدیریت زنجیره عرضه (SCM)

  3

  48

  48

  __

  تحقیق در عملیات

  8

  تجارت الکترونیکی سیار

  3

  48

  48

  __

  __

  9

  معماری نرم افزار

  3

  48

  48

  __

  مهندسی سیستمهای تجارت الکترونیکی

  10

  مسائل حقوقی و اخلاقی در فناوری اطلاعات

  3

  48

  48

  __

  __

  11

  مدیریت تیم های مجازی

  3

  48

  48

  __

  __

  12

  اقتصاد اطلاعات و خدمات

  3

  48

  48

  __

  __

  13

  نظریه بازی ها

  3

  48

  48

  __

  __

  14

  اقتصاد و تجارت بین المللی

  3

  48

  48

  __

  __

  15

  اصول فرآیند های تصمیم گیری

  3

  48

  48

  __

  __

  16

  اصول بازارهای الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  17

  سیستم های تصمیم یار هوشمند

  3

  48

  48

  __

  __

  18

  مدیریت مالی

  3

  48

  48

  __

  __

  19

  برنامه ریزی منابع بنگاه

  3

  48

  48

  __

  __

  20

  مهندسی مجدد فرآیندهای تجاری

  3

  48

  48

  __

  __

  21

  بانکداری الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  22

  برنامه ریزی استراتژیک پیشرفته

  3

  48

  48

  __

  __

  23

  محاسبات توری

  3

  48

  48

  __

  __

  24

  روشهای پیش بینی

  3

  48

  48

  __

  __

  25

  مباحث پیشرفته در مدیریت فرآیندهای تجاری

  3

  48

  48

  __

  __

  26

  مباحث پیشرفته در اصول بازارهای الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  27

  مباحث پیشرفته در مدیریت زنجیره عرضه

  3

  48

  48

  __

  __

  28

  مباحث پیشرفته در تجارت الکترونیکی سیار

  3

  48

  48

  __

  __

  29

  مباحث پیشرفته در هوش تجاری و داده کاوی

  3

  48

  48

  __

  __

  30

  مباحث پیشرفته در سرویس های توری

  3

  48

  48

  __

  __

  31

  مباحث پیشرفته در مهندسی سیستمهای تجارت الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  32

  مباحث پیشرفته در امنیت تجارت الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  33

  مباحث پیشرفته در بازاریابی الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  34

  مباحث پیشرفته در محاسبات فراگیر

  3

  48

  48

  __

  __

35

شبکه های بی سیم و سیار

  3

  48

  48

  __

  __

36

مدلهای گرافی احتمالی

  3

  48

  48

  __

  __

37

شناسایی الگو

  3

  48

  48

  __

  __

38

شبکه های عصبی

  3

  48

  48

  __

  __

39

بینایی ماشین

  3

  48

  48

  __

  __

40

پردازش زبانهای طبیعی

  3

  48

  48

  __

  __

41

سیستم های توزیع شده

  3

  48

  48

  __

  __

42

هوش مصنوعی توزیع شده

  3

  48

  48

  __

  __

43

رایانش فراگیر و خودمختار

  3

  48

  48

  __

  __

44

رایانش ابری

  3

  48

  48

  __

  __

45

الگوریتم های متاهیوریستیک

  3

  48

  48

  __

  __

46

سیستم های دینامیکی

  3

  48

  48

  __

  __

47

فرایندهای احتمالی

  3

  48

  48

  __

  __

48

تئوری فازی و کاربرد آن

  3

  48

  48

  __

  __

49

مدلها و تکنیک های تصمیم گیری

  3

  48

  48

  __

  __

50

اقتصادسنجی 1

  3

  48

  48

  __

  __

51

  مباحث ویژه (1)

  3

  48

  48

  __

  __

52

  مباحث ویژه (2)

  3

  48

  48

  __

  __

 

ب- آزمون جامع

دانشجویانی که کلیه دروس مرحله آموزشی خود را با موفقیت گذرانده باشند می توانند در آزمون جامع که بصورت کتبی و شفاهی برگزار می گردد شرکت نمایند . این آزمون از محتویات دروس دکتری (حداقل 3 درس) دانشجو انجام شده و دانشجو حداکثر دوبار می تواند در آن شرکت نماید. جزئیات و شرایط برگزاری آزمون مطابق  ضوابط می باشد.

ج- مرحله پژوهش

دانشجویانی که در امتحان جامع پذیرفته می شوند، در مرحله تدوین رساله ثبت نام می کنند. تعداد کل واحدهایی که دانشجو در مرحله تدوین رساله به نام واحد پروژه تحقیقاتی می بایست اخذ کند 21 واحد می باشد. واحدهای رساله لزوما به معنی تصویب و قبول رساله نیست و ارزیابی رساله مطابق با آیین نامه دوره دکتری انجام می شود.

دفعات مشاهده: 6910 بار   |   دفعات چاپ: 637 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 2 بار   |   0 نظر

CAPTCHA code
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.18 seconds with 58 queries by YEKTAWEB 3862