[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
آموزش::
پژوهش::
فضاهای تحقیقاتی::
معرفی افراد::
رویدادها::
دانشجویان::
آلبوم تصاویر::
گروه‌های دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۸۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
:: برگزاری دفاعیه نهایی دکتری آقای مهندس حسن دیواندری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۱/۱۱/۳۰ | 
AWT IMAGE

آقای مهندس حسن دیواندری، دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش راه و ترابری، ۶ اسفندماه سال ۹۱ از رساله خود تحت عنوان «ارائه مدل شیارشدگی مخلوط‏های آسفالتی با استفاده از منحنی تنش برشی ژیراتوری (دورانی)» در محل سالن کنفرانس شمارۀ ۱ دانشکده مهندسی عمران با راهنمایی آقای دکتر حسن زیاری و استاد مشاور آقای دکتر شفابخش دفاع خواهد نمود.

چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:
شیارشدگی یکی از مهم‌ترین انواع خرابی­ روسازی­های انعطاف­پذیر است که سالیانه مبلغ قابل توجهی از بودجه تعمیر و نگهداری روسازی­های آسفالتی، صرف ترمیم آن می‌­گردد. از طرفی در سطح شماره یک از روش طرح اختلاط روسازی پیشرفته که برتری­های چشمگیری نسبت به روش مارشال دارد، فقدان یک آزمایش ساده تعیین مقاومت نمونه­‌ها در مقابل تغییر شکل دائم که علت اصلی بوجود آمدن شیار در آسفالت می‌­باشد، کاملاً محسوس است. روش­های موجود ارزیابی پتانسیل شیارشدگی مخلوط­های آسفالتی اغلب پرهزینه بوده و در عین حال انجام آن‌ها مستلزم صرف زمان زیادی می‌­باشد. مجموع موارد فوق لزوم ارائه روشی ساده که ضمن دارا بودن دقت لازم بتواند در مدت زمان کوتاه و با هزینه اندک، وضعیت نمونه­‌ها را از نظر شیارشدگی در آزمایشگاه مشخص نماید، آشکار می‌­سازد. در این تحقیق که از دو نوع مصالح سنگی سیلیسی و آهکی رایج، دو نوع دانه­بندی، دو نوع قیر، دو نوع فیلر و سه درصد قیر متفاوت برای ساخت نمونه­‌ها استفاده شده، پس از مدلسازی منحنی تنش برشی متراکم کننده چرخشی، با استفاده از پارامترهای این مدل و شیب تراکم دورانی، چهار مدل ریاضی جهت تخمین عمق شیار ناشی از ویل­تراک، عدد روانی بدست آمده از آزمایش خزش دینامیکی و عمق شیار ناشی از رابطه کشش غیر مستقیم ارائه شده است. این مدل­‌ها که صحت آن‌ها توسط شبکه عصبی مصنوعی و الگوریتم ژنتیک نیز مورد تایید قرارگرفته، امکان ارزیابی پتانسیل شیارشدگی آسفالت را همزمان با ساخت نمونه­های آسفالتی هنگام تعیین میزان قیر بهینه در آزمایشگاه، فراهم می‌­سازد.
با استفاده از این مدل­‌ها می‌­توان همزمان با ارائه طرح اختلاط آسفالت در آزمایشگاه، بدون صرف زمان و هزینه اضافی، وضعیت مقاومت شیارشدگی آسفالت مورد نظر را نیز تخمین زد. بدین ترتیب این امکان بوجود می‌­آید که از تولید آسفالت با پتانسیل بالای شیارشدگی در مرحله آزمایشگاهی و پیش از تولید کارخانه­ای جلوگیری نمود.
واژه‌های کلیدی: شیارشدگی، متراکم کننده دورانی، منحنی تنش برشی، ویل تراک، خزش، کشش غیر مستقیم.

رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: h_divandari [AT] iust.ac.ir

دفعات مشاهده: 4028 بار   |   دفعات چاپ: 577 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 65 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 3991