[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران

AWT IMAGE

..
مطالب علمی
..
تقویم دروس سمینار و پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد

AWT IMAGE 

..
‌حمایت از پایان‌نامه‌ها
..
مراحل حذف اضطراری

AWT IMAGE

..
دفاعیـــه‌ ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
«رونق تولید»

  

امسال مسئله‌ی «تولید» مطرح است. می‌خواهم مسئله‌ی تولید را به عنوان محور فعّالیّت قرار بدهم. مقصود خود از تولید را ان‌شاءالله در سخنرانی روز اوّل سـال توضیح خواهم داد که منظــور از تولید چیست. تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم میتواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم میتواند استغناء کشور از بیگانگــان و دشمنان را تأمین کند، هم میتواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتّی می‌تواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. لذاست که مسئله‌ی تولید به نظر من مسئله‌ی محوری امســـال است؛ لذا من شعـــار را امســال این قرار دادم: «رونق تولید». باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیـدا کند. از اوّل سال تا آخر سال ان‌شاءالله این معنا به صورت چشمگیری در کشور محسوس باشد. اگر این [طور] شد، امیدواریم که ان‌شاءالله حلّ مشکــل اقتصــادی راه بیفتد.سلام و صلـــوات و درود قلبی خودم را به پیشگاه ولیّ‌عصر (ارواحنا فداه) عرض میکنم و دعای آن بزرگوار را برای شما ملّت عزیز مسئلت میکنم و سعادت ملّت ایران و همه‌ی ملّتهایی که نوروز را گرامــی میدارند، از خدای متعال مسئلت می‌کنم.
«والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

..
امروز: شنبه مورخ ۴ خرداد ۱۳۹۸
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: شانزدهمین همایش علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی ایران
:: دعای روزهای مهمانی خدا
:: ضیافت الهی
:: نشست فرهنگی اساتید/بررسی ادوار متفاوت امامت در عصر حضور امامان(ع) و رونمایی از کتاب"فرشته درآید"-1398/2/16
:: مسابقه فرهنگی کارکنان/ شهر خدا ، رمضان و رازهای روزه داری/ 17 اردیبهشت1398
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۱/۱۰/۶ | 

عنوان رساله :  ارائه مدلی یکپارچه برای تصمیم یاری بهینه گرا و تصمیم گیری قاعده پایه در محیط امکانی و احتمالی یگانه و هیبریدی

  دانشجو: امیر یوسفلی                                          E_Mail: ayousefli@ind.iust.ac.ir

  اساتید راهنما: دکتر غضنفری

  اساتید مشاور: دکتر سید جعفر سجادی ، دکتر کامران شهانقی  

  تاریخ دفاع: یکشنبه 10/10/91 ساعت 11:30

  

  چکیده

  بخش زیادی از مسائل دنیای واقعی مانند مسائل برنامه­ریزی، زمانبندی، مکانیابی، حمل و نقل، مالی، ارزیابی­های اقتصادی، تخصیص و غیره،‌در فضای غیر قطعی اتفاق می­افتند. نوع مسئله و مهمتر از آن فضای تصمیم گیری و نوع اطلاعات موجود در ارتباط با مسئله،‌ نوع عدم قطعیتی را که با آن مواجه هستیم مشخص می­سازند. وجود داده­های تاریخی و آماری، ‌امکان استفاده از ابزارهای آماری را فرآهم می­آورد، در حالی که دانش خبرگان بهتر است توسط منطق فازی و پیمانه­های آن فرموله شود. به­طور کلی می­توان ادعا کرد که تصمیم­گیری در فضای غیر قطعی به مراتب سخت­تر از تصمیم­گیری در فضای قطعی می­باشد و ابعاد مسئله هنگام دخیل کردن عدم قطعیت شدیداً بزرگتر از ابعاد مسئله در حالت قطعی خواهد بود.

  تا کنون مدل­های زیادی جهت مواجهه با مسائل تصمیم­گیری در فضای غیر قطعی ارائه شده است که در جای خود دارای کاربردهای فراوانی می­باشند. انواع مدل­های بهینه­سازی فازی، احتمالی، هیبریدی، برنامه­ریزی بازه­ای، بهینه­سازی استوار و ...، روش­هایی جهت فرموله کردن یا حل مسائل بهینه­سازی در فضای غیر قطعی بوده­اند که در هر دسته نیز انواع مختلفی از طبقه­بندی­ها و مدل­ها ارائه شده است.

  در این رساله برآنیم تا با تکیه بر پژوهش­های پیشین در زمینه بهینه­سازی و تصمیم گیری در فضای غیر قطعی، روش­هایی جهت تصمیم­یاری و تصمیم­سازی در فضاهای غیر قطعی فازی، ‌احتمالی و هیبریدی ارائه کنیم، به­طوری که در قالب یک چارچوب ساخت یافته، ‌بتوان تصمیم­گیرنده را در برآورد نتایج حاصل از تصمیمات حال در آینده، کمک کرد و ابزارهایی ساده و در عین حال کاربردی جهت مواجهه با مسائل پیچیده در هنگام تصمیم گیری نهایی به او ارائه نمود. جهت نشان دادن نوع استفاده و کارایی مفاهیم توسعه داده شده، موضوعاتی کاربردی در حوزه­های مهندسی صنایع و مهندسی مکانیک در نظر گرفته شده است، که در بخش ششم رساله به آن پرداخته می­شود. مدل برنامه­ریزی بازاریابی و قیمت گذاری، مدل تعیین اندازه اقتصادی سفارش، مکانیابی نقطه انتقال، شبیه سازی توربین گاز و ...، مطالعات موردیی هستند که مورد توجه قرار خواهند گرفت، به طوری­که مدل­های پایه­ای آنها وارد فضای تصمیم­گیری غیر قطعی شده و از ابزارهای توسعه داده شده، جهت مواجهه با آنها استفاده خواهد شد.

دفعات مشاهده: 3701 بار   |   دفعات چاپ: 607 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 54 بار   |   0 نظر

CAPTCHA code
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

مطالب مشابه


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.19 seconds with 58 queries by YEKTAWEB 3862