[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
آموزش::
پژوهش::
فضاهای تحقیقاتی::
معرفی افراد::
رویدادها::
دانشجویان::
آلبوم تصاویر::
گروه‌های دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۸۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
:: برگزاری دفاعیه نهایی دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۱/۹/۱۹ | 
AWT IMAGEآقای مهندس نوید کلانتری، دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش مهندسی حمل و نقل، 20 آذرماه سال 91 از رساله خود تحت عنوان «طراحی مدل تصمیم‏گیری دومرحله‏ای چند مدی در سیستم‏های حمل و نقل شهری بر اساس برنامه‏ریزی ترکیباتی» در محل سالن کنفرانس شمارۀ 1 دانشکده مهندسی عمران با راهنمایی آقای دکتر افندیزاده دفاع خواهد نمود.

چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:

امروزه، همراه با رشد جمعیت و شهرنشینی و به تبع آن افزایش مشکلات ترافیکی، برنامه ریزان حمل ونقل تلاش می نمایند تا با بهره گیری مناسب، اقتصادی و هوشمندانه از انواع سیستم های حمل ونقل، مشکلات ترافیکی را کاهش دهند. لذا طراحی شبکه ای مرکب از اصلی ترین طرق حمل ونقل بخصوص در شهرهای بزرگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این طراحی چند طریقه ای به همراه خود برخی مشکلات محاسباتی را بدنبال خواهد داشت که رفع آنها از جمله مشکلات روبرو در این تحقیق است.
در این رساله ارائه مدل طراحی شبکه چند مدی مورد توجه قرار گرفته است، تا با نگرش همزمان و یکپارچه به این مسئله، کارایی طرح های مربوطه و همچنین سرمایه گذاری در این بخش بهبود یابد. بدین منظور مدلی برای طراحی شبکه چند طریقه ای بصورت همزمان ارائه شده است. در این مدل برخی از اصلی ترین محدودیتها همچون محدودیت های مربوط به محیط زیست و برابری دسترسی مورد توجه قرار گرفته است. به منظور حل این مدل یک روش فرا ابتکاری بنام الگوریتم تمایل بهینه ارائه شده است. این روش با برخی دیگر از روشهای فرا ابتکاری مورد استفاده مقایسه شده و پس از مشخص شدن توانایی آن، برای حل مسئله مورد نظر بکارگرفته شده است.
مدل و روش ارائه شده در این رساله بر روی یک شبکه با ابعاد متوسط مورد بررسی قرار گرفت و نتایج، از بهبود تمامی عوامل کنترلی در شبکه مورد بررسی نشان دارد. شاخص زیست محیطی و شاخص اقتصادی از اصلی ترین شاخص های بهبود یافته اند. پیاده سازی مدل ارائه شده بر روی شبکه مورد مطالعه نشان داد که مطابق انتظار، افزایش میزان سرمایه گذاری بر روی شبکه حمل ونقل همگانی نتایج به مراتب بهتری نسبت به سرمایه گذاری بر روی شبکه وسایل نقلیه سواری خواهد داشت. از اصلی ترین نوآوری های این مطالعات می توان به ارائه یک مدل نوین تخصیص ترافیک، ارائه روشهای حل قطعی برای مسئله طراحی شبکه پیوسته و گسسته و ارائه یک روش نوین فراابتکاری، اشاره نمود. از طرفی، ساختاری جدید برای مسئله طراحی با تابع هدف نوین برای مسئله طراحی شبکه چند طریقه ای ارائه شده است.
واژه‌های کلیدی: مسئله طراحی شبکه، حمل ونقل یکپارچه، تخصیص ترافیک، برنامه ریزی ترکیباتی.

رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: kalantari [AT] iust.ac.ir

دفعات مشاهده: 2568 بار   |   دفعات چاپ: 698 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 54 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4054