[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

پست الکترونیکی:

meresearch@iust.ac.ir

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 14/4/91 دفاعیه دکترا ::
AWT IMAGEآقای حبیب الله اکبری دانشجوی دکترای آقای دکتر امین میراحمدی، روز یکشنبه 18/4/91 از رساله دکترای خود تحت عنوان تدوین دانش فنی تولید پیل سوختی کربنات مذاب دفاع خواهند کرد. این جلسه ساعت 10 روز یکشنبه در آمفی تاتر دانشکده مکانیک برگزار می گردد

  چکیده پایان نامه:

  سلول سوختی کربنات مذاب (MCFC) مبدل­ الکتروشیمیایی برای تولید پر بازده انرژی الکتریکی از انرژی شیمیایی سوخت­ها می­باشد. الکترولیت این نوع سلول مخلوطی از کربنات­های لیتیم، پتاسیم و سدیم می­باشد که در دمای کاری سلول ( °C 650-600 ) به حالت مذاب در می­آید. الکترولیت مذاب در ماتریسی از جنس سرامیک متخلخل با خاصیت موئینگی نگهداشته می­شود و این مجموعه بین دو لایه کاتد و آند ساندویچ می­گردد. از چالش­های (MCFC) می­توان واکنش­های شیمیایی نامطلوب الکترولیت مذاب با سایر اجزا، حل شدن ماتریس در الکترولیت و تبخیر مستقیم الکترولیت در دمای بالا را نام برد.

  در این پژوهش، ماتریس از روش برشکاری بلوک سرامیکی متخلخل به شکل ورقه ساخته شد و برای رفع مشکل کمبود استحکام مکانیکی و توزیع نامناسب حفره­های سطحی در ورقه­ها از روش اشباع سازی ناحیه­ای سطح با دوغاب آلومینا و زینترینگ استفاده گردید. توزیع حفره­های ریز در سطح اشباع شده ( 0.7-3.0 µm ) باعث کاهش میزان تبخیر نمک کربنات در آزمایش دوام برای مدت 100 ساعت در شرایط 650 درجه سانتیگراد شد ، که این مقدار برای ورقه بریده شده پس از انجام اشباع سازی با دوغاب آلومینا از 5/3 گرم به 1/2 گرم کاهش یافت. لایه آند با روش اسپری حرارتی شعله­ای و لایه کاتد با روش Slurry Painting ایجاد شدند. نتایج تست­های عملکرد سلول­ها و استگ­های ساخته شده تاییدی بر عملکرد مناسب لایه­های ساخته شده می­باشند.

  واژه­های کلیدی: پیل سوختی کربنات مذاب، اسپری حرارتی، تبخیر الکترولیت، اشباع سازی

 

دفعات مشاهده: 2951 بار   |   دفعات چاپ: 688 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 36 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 55 queries by YEKTAWEB 4054