[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
زیر مجموعه ها::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
کنفرانس

ششمین کنفرانس پیشرفتهای
اخیر در مهندسی راه آهن
18 و 19 خرداد 1398

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
اطلاعیه
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: آزمایش بارگذاری پل قلعه مرغی ::

  آزمایش بارگذاری پل قلعه مرغی

 

  کارفرما: معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران 

  مشاور: اداره کل خط و سازه های فنی 

  مجری آزمایش بارگذاری: دکتر شروان عطایی

همکار مجری: دکتر داود یونسیان

AWT IMAGE

شکل 1-پل فلعه مرغی

AWT IMAGE

شکل 2-پل قلعه مرغی

AWT IMAGE

شکل 3-داربست جهت نصب حسگرها

AWT IMAGE

شکل 4-بارگذاری پل با کامیون

  پل قلعه مرغی در انتهای خیابان قلعه مرغی تهران، امکان عبور 4 خط راه را از روی خطوط زوج و فرد راه آهن جنوب فراهم می کند. پل 225 متری قلعه مرغی 7 دهانه (30+30)+(30+45+30)+(30+30) متری دارد که عرشه در تکیه گاه سوم از طرفین پل درز دارد. پل در قوس افقی به شعاع 140 متری قرار گرفته است. عرشه پل را چهار تیر ورق مرکب جعبه ای خمیده به عمق 1.8 متر و به فاصله 4.4 متری تشکیل می دهد. عرض این پل چهار خطه راه، 18 متر می باشد(5/1+5/3+9/3+9/3+7/3+5/1). هر تیر در تکیه­گاه­ها روی نئوپرن­های دایروی قرار گرفته است. در آزمایش بارگذاری و ارتعاش سنجی پل مزبور، دهانه سوم و چهارم پل متعلق به عرشه (30+45+30) متری ابزاربندی گردید. طول این عرشه سه دهانه در خط اول ترافیک 101 متر و در خط چهارم ترافیک 112 متر می­باشد که دهانه اول و دوم آن ابزاربندی و هر سه دهانه بارگذاری گردید.

  در تست پل قلعه مرغی از 102 سنسور استفاده شد. در این آزمایش ها شتاب در 34 نقطه، تغییرمکان ها در 39 نقطه وکرنش ها در 29 نقطه ثبت گردید. تجهیزات اندازه گیری در 5 مقطع عرشه نصب شد.که 3 مقطع در روی پایه ها و 2 مقطع در وسط دهانه های سوم (30متری) و چهارم پل (45 متری) انتخاب شد.

  آزمایش بارگذاری پل قلعه مرغی، از ساعت 30 دقیقه بامداد روزشنبه مورخ 17/6/86 با بستن پل آغاز، و تا 4 بامداد به اتمام رسید. برنامه بارگذاری، شامل آزمایش­های خط تاثیر، آزمایش هارمونیک، آزمایش خمشی استاتیکی، آزمایش پیچشی استاتیکی، آزمایش خمشی دینامیکی و آزمایش پیچش دینامیکی بودند. در طول آزمایش در مجموع از 6 کامیون 28 تنی استفاده شد. همچنین پاسخ پل در اثر عبور یک کمر شکن 50 تنی نیز مورد اندازه­گیری قرار گرفت.

  آزمایش خط تاثیر با کامیون شماره1 با تناژ 22/28 تن و به صورت رفت و برگشت از خطوط 1 الی 4 با سرعت 5و 40 کیلومتر در ساعت، که در مجموع 16 سری آزمایش می­باشد، انجام شد.

  آزمایش هارمونیک با عبور6 کامیون پشت سر هم با فاصله 15 متری به ترتیب شماره های 1 الی 6 از خط 4 با سرعت 20 کیلومتر در ساعت انجام شد. با این بارگذاری رفتار پل تحت اثر بار هارمونیک با پریود 8/3 ثانیه مورد سنجش قرار گرفت.

  آزمایش خمشی استاتیکی با قرارگیری محور دوم کامیون­های 3و4و5و6، به ترتیب با تناژ 16/28، 9/27، 55/27 و 71/27 تنی روی خطوط 1و2و3و 4 با دو بار تکرار در وسط دهانه سوم، چهارم و پنجم و ربع دهانه چهارم انجام شد. مجموعا 10 سری آزمایش انجام گردید. در این آزمایش هر خط حدودا 28 تن و کل پل 32/111 تن بارگذاری گردید.

  آزمایش پیچشی استاتیکی با قرارگیری کامیون های 3و4و5و6 بصورت متقارن و پشت به پشت، در روی خطوط 3و4 در وسط دهانه سوم و چهارم و پنجم پل انجام گردید. که در مجموع در این مرحله 3 آزمایش انجام شد. در این آزمایش خط سه و چهار حدودا 6/55 تن و کل پل 32/111 تن بارگذاری گردید.

  در آزمایش خمشی دینامیکی، کامیون های شماره 3و4و5و6 روی خطوط 1و2و3و4 در یک امتداد و با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت، از روی پل عبور کردند. .این آزمایش در دو سری و بصورت رفت و برگشت تکرار شد.

  در آزمایش پیچشی دینامیکی کامیون های شماره 3و4 که کامیون­های 5و6 آنها را دنبال می­کردند، با سرعت20 کیلومتر در ساعت از خطوط شماره 3 و 4 عبور کردند.

فیلم آزمایش بارگذاری

 

دفعات مشاهده: 9650 بار   |   دفعات چاپ: 1769 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 167 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.43 seconds with 70 queries by YEKTAWEB 3921