[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
زیر مجموعه ها::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
کنفرانس

ششمین کنفرانس پیشرفتهای
اخیر در مهندسی راه آهن
18 و 19 خرداد 1398

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: آزمایش بارگذاری پل نکا ::

  آزمایش بارگذاری پل نکا

 

  کارفرما: پژوهشکده حمل و نقل

  مشاور: معاونت پژوهشی دانشکده راه­آهن دانشگاه علم و صنعت

  مجری: دکتر سعید محمدزاده

   AWT IMAGE

  شکل 1-الف- پل خرپایی راه­آهن نکا

  AWT IMAGE

  شکل 1-ب-عبور دیزل با سرعت مشخص از روی پل

AWT IMAGE 

  شکل 1-ج-ایجاد ضربه با رهاسازی وزنه‌ی 35 کیلوگرمی از ارتفاع 65/1 متری

 

  پل خرپایی نکا به دهانه­ی 36 متری، در ناحیه‌ی راه‌آهن شمال و در 300 متری ایستگاه نکا واقع است. خرپا شامل 12 چشمه‌ی 3 متری به ارتفاع 3/3 متر و عرض 5/5 متر است که عبور یک خط راه‌آهن را از روی رود نکا تامین می‌نماید (شکل 1-الف). در آزمایش پل نکا، 89 سنسور استفاده شد (شتاب در 27 نقطه ، تغییر مکان ‌ ها در 20 نقطه و کرنش ‌ ها در 42 نقطه). آزمایش­ها با عبور دیزل 120 تنی و یا دیزل به همراه دو واگن مخزن­دار 80 تنی با سرعت­های 5 الی 55 کیلومتر بر ساعت انجام گردید (شکل 1-ب). 20 سری آزمایش با د ی تالاگر 48 کانال ه دینامیکی با سرعت نمونه‌برداری 2000 داده برثانیه بر کانال و 22 سری آزمایش با د ی تالاگر 98 کانال ه استاتیکی با سرعت داده برداری 20 داده بر ثانیه برکانال انجام شد. حداکثر میزان بارگذاری در بارگذاری با دیزل به 120 تن و در بارگذاری با دیزل به همراه دو واگن به 215 تن ‌رسید. همچنین، به منظور بدست آوردن فرکانس­های ارتعاشی و شکل­های مودی سازه، آزمایش ضربه بر روی پل نکا انجام شد و اطلاعات ارتعاش آزاد پل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بارگذاری ضربه توسط وزنه‌ی 35 کیلوگرمی که از ارتفاع 65/1 متری بر وسط یکی از تیرهای عرضی رها می‌شد، انجام گردید (شکل 1-ج). ضربه بطور جداگانه بر هر 13 تیرعرضی عرشه وارد شد. اطلاعات توسط دستگاه ثبات دینامیکی با سرعت قرائت دو کیلو هرتز اندازه­گیری گردید و از روی اطلاعات، فرکانس طبیعی و شکل­های مودی سازه شناسایی گردید.

 

فیلم آزمایش

  مقالات ارائه شده:

  1- Sensor Fusion of the Neka Bridge with Neural Network, Sh. Ataei, A. Aghakouchak, M.S. Marefat, S. Mohammadzadeh International Conference on Experimental Vibration Analysis For Civil Engineering Structures, EVACES 2005, 26-28 October 2005, Bordeaux, France.

  2- Sensor fusion of a railway bridge load test using neural networks, Sh. Ataei, A.A. Aghakouchak, M.S. Marefat and S. Mohammadzadeh, Expert Systems with Applications , Volume 29, Issue 3 , October 2005, Pages 678-683.

  3- معتبرسازی مدل اجزای محدود پل راه­آهن بکمک شبکه عصبی مصنوعی، ش. عطایی، ع.ا. آقاکوچک، م.ص. معرفت، س. محمدزاده، پذیرفته برای چاپ در مجله فنی و مهندسی مدرس.

دفعات مشاهده: 10300 بار   |   دفعات چاپ: 1742 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 150 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.4 seconds with 68 queries by YEKTAWEB 3855